tisdag 12 april 2011

Räknandets glädje

Just hemkommen från körövning.

Dagens fundering:
Hur är det möjligt att det ska vara så svårt att räkna 1-2-3-4, 1-2-3-4, 1-2-3-4,...?

Man skulle ju kunna tycka att om man råkar vara tekniskt utbildad på universitetsnivå, så borde det inte vara så svårt att få dit alla 2:or, 3:or och 4:or i takten, och inte heller glömma 1:orna.

Bevisligen tycker man fel.

("man": läs jag)
(bortförklaring: Men det fanns minst 10 olika taktarter i det förbaskade stycket, och taktarten bytte hela tiden.)
(kvaddning av bortförklaring: Jaa, men där det blev fel var det nog minsann bara 1-2-3-4, 1-2-3-4, ...)
(bortförklaringens bortförklaring: Men tempot var mycket långsammare än tidigare så det kändes fel, liksom.)
(totaldissning av bortförklaringens bortförklaring: Really. TEMPOT? Kom igen, 1-2-3-4, hur svårt kan det va?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar